13 Mayıs 2014 Salı

İşyeri Davranış ve Kuralları

      Her işyerinin kendi kuralları vardır. İşveren ve çalışan arasındaki iletişimin kuvvetli olması ve çıkarılan işin güzel olması için o işyerinde bulunan herkesin bu yazılı veya yazısız kurallara uyması gerekmektedir. O kurallardan bazıları...
Faaliyetlere Yönelik Etik Davranış Kuralları
·         Hukuk kurallarına, kanunlara ve mevzuata uyum esastır.
·         Kişiler arasında eşit yaklaşım gözetilir ve tarafsızlık ilkesine uyulur.
·         Kamu yararı ve ülke menfaatleri doğrultusunda hareket edilir.
·         Saydamlık ve hesap verilebilirlik temel ilkedir.
·         Standartlara, süreçlere uygunluk ve tutarlılık esastır.
·         Faaliyetlerde süreklilik, sürdürülebilirlik, güncellik ve saydamlık gözetilir.
·         Değişime ve yeniliğe açıklık desteklenir
·         Hizmet kalitesinin sürekli yükseltilmesi hedeflenir.
·         Karşılıklı nezaket ve saygı esastır. 


 Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları
·         "Ben" odaklı değil "Biz" odaklı düşünmeye değer verilir.
·      Hizmet içi eğitime ve kişisel gelişime önem verilir.
·         Katılımcılık önemsenir, ekip çalışması desteklenir.
·         Bireysel üretkenlik ve inisiyatif kullanma desteklenir.
·         İşyerinde uyumluluk ve paylaşıma değer verilir.
·         Ödüllendirme ön plandadır.
·         İşyerinde fizyolojik ve psikolojik sağlığının korunmasına dikkat edilir.
·         İşyeri ortamının ve şartlarının kalitesi önemsenir.
·         Sosyal, kütürel ve sportif sosyal etkinlikler önemsenir.
·         Standartlar ve uygulamalar yazılıdır.
·         Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
·         Süreklilik arz etmemek ve kasıtlı olmamak şartı ile çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.
·         Yöneticiler yasal mevzuata uygun olmayan emir, teklif ve telkinlerde bulunmazlar.
·         Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yasal önlem alınır. Uymayanlar hakkında yasal işlem yapılır.
·         Yöneticiler ve çalışanlar arasında güven esastır.
·         Yönetim ve personel çözüm odaklı davranışlar sergiler.


Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları
·         Çalışana, önce insan olarak değer verilir.
·         Tarafsızlık ve adil yaklaşım esastır.
·         Yolsuzluklar, usulsüzlükler, çıkar çatışmaları ve kişisel menfaatler önlenir.
·         Yönetimin karar ve kuralları açık, anlaşılır ve sadedir.
·         Performans değerlendirilmesinde objektif kriterler kullanılır.
·         Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
·         Katılımcı bir yaklaşım ile kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder