Her işyerinin kendi kuralları vardır. İşveren ve çalışan arasındaki iletişimin kuvvetli olması ve çıkarılan işin güzel olması için o işyerinde bulunan herkesin bu yazılı veya yazısız kurallara uyması gerekmektedir. O kurallardan bazıları...
Faaliyetlere Yönelik Etik Davranış Kuralları
· Hukuk kurallarına, kanunlara ve mevzuata uyum esastır.
· Kişiler arasında eşit yaklaşım gözetilir ve tarafsızlık ilkesine uyulur.
· Kamu yararı ve ülke menfaatleri doğrultusunda hareket edilir.
· Saydamlık ve hesap verilebilirlik temel ilkedir.
· Standartlara, süreçlere uygunluk ve tutarlılık esastır.
· Faaliyetlerde süreklilik, sürdürülebilirlik, güncellik ve saydamlık gözetilir.
· Değişime ve yeniliğe açıklık desteklenir
· Hizmet kalitesinin sürekli yükseltilmesi hedeflenir.
· Karşılıklı nezaket ve saygı esastır.
Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları
· "Ben" odaklı değil "Biz" odaklı düşünmeye değer verilir.
· Hizmet içi eğitime ve kişisel gelişime önem verilir.
· Katılımcılık önemsenir, ekip çalışması desteklenir.
· Bireysel üretkenlik ve inisiyatif kullanma desteklenir.
· İşyerinde uyumluluk ve paylaşıma değer verilir.
· Ödüllendirme ön plandadır.
· İşyerinde fizyolojik ve psikolojik sağlığının korunmasına dikkat edilir.
· İşyeri ortamının ve şartlarının kalitesi önemsenir.
· Sosyal, kütürel ve sportif sosyal etkinlikler önemsenir.
· Standartlar ve uygulamalar yazılıdır.
· Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
· Süreklilik
arz etmemek ve kasıtlı olmamak şartı ile çalışanların yanlışlıklarını
ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.
· Yöneticiler yasal mevzuata uygun olmayan emir, teklif ve telkinlerde bulunmazlar.
· Faaliyetlere
ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yasal önlem
alınır. Uymayanlar hakkında yasal işlem yapılır.
· Yöneticiler ve çalışanlar arasında güven esastır.
· Yönetim ve personel çözüm odaklı davranışlar sergiler.
Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları
· Çalışana, önce insan olarak değer verilir.
· Tarafsızlık ve adil yaklaşım esastır.
· Yolsuzluklar, usulsüzlükler, çıkar çatışmaları ve kişisel menfaatler önlenir.
· Yönetimin karar ve kuralları açık, anlaşılır ve sadedir.
· Performans değerlendirilmesinde objektif kriterler kullanılır.
· Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
· Katılımcı bir yaklaşım ile kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder