İlk
araştırmada bilim adamları, 40 kişiye 15 dakika boyunca telefon
rehberindeki numaraları başka bir yere yazmak gibi sıkıcı bir iş verdi.
Daha sonra telefon rehberini yazanlardan bir çift karton bardakla farklı kullanım şekilleri bulmaları istendi.
Önce
telefon rehberini yazan katılımcıların, sadece karton bardakla farklı
kullanım şekilleri bulmaları istenenlerden daha yaratıcı olduğu görüldü.
İkinci
araştırmada bilim adamları, 30 kişiden telefon rehberini yazmasını,
diğer gruptaki 30 kişiden ise rehberi okumasını istedi.
Sadece rehberi okuyanların diğerlerinden daha yaratıcı olduğu belirlendi.
Bilim
adamları, okumak, toplantıya katılmak gibi daha pasif etkinliklerin
kişileri daha yaratıcı hale getirebileceği sonucuna vardı.
Dr.
Mann, iş yerinde sıkılmanın engellenemeyecek bir şey gibi
düşünüldüğünü ancak bundan yaratıcılığı artırmak için
yararlanılabileceğini vurguladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder